Lorong Motor


Pagi ni , aku seperti biase menunggang kenderaan ku honda ex5 ke tempat kerja dan macam biase la pagi - pagi jalan raye tersangat2 la JEM !
" aduh jem lagi, nasib baik aku naik motor, bole cilok "aku berkata megah".
Tapi seperti Kebiasaan aku ikut jalan motor, Tiba - tiba penglihatan ku terpaku seketika setelah melihat terdapat kereta,lori,van dari jauh sedang berhenti. Siap ada yang cuba patah balik lagi.

"Banyak nya kereta.Oh , ade kenduri kot" kata aku

"tapi, tak kan kenduri pagi2 kot GILE" aku memarahi diri aku balik.

Aku pun terus kan perjalanan.

"Alamak, POLIS ! aku da la tak tampal P kat honda aku ni " aku terkejut.

Lalu aku pun berlalu seperti biase , ternyata polis tu tak tahan aku.Aku memandang ke arah polis tu dan mengangkat kepala aku tanda "Hi" kepada polis tu, dan dengan bangganya aku melintasi/memotong 2 lelaki berbaju uniform polis itu.

"Fuhh, lega die tak tahan aku" Aku menarik nafas.

Rupanya - rupanya polis sedang memberikan surat CINTA kepada pemandu - pemandu ni yang nak cepat sangat ke opis ,

"Dah tahu lambat, Datang la awal ! " Aku marah di dalam hati.

Aku pun berhenti kan Honda ku dan mengambil gambar(diatas) . SNAP !

KAHKAHKAH ! gelak aku .

"Padan muke korang !" aku berkata lalu ku mengangkat kan tangan ku utk melihat jam tangan ROLEX ku.

"OMG ! 8.50 a.m ! " I said .





0 ulasan:

Catat Ulasan

You are number